0

KOSTTILLSKOTT ISTÄLLET FÖR AMFETAMIN SUBSTANSER TILL DE MED ADHD?

Samma dag, 20/12 2012, så får även min dotter börja med samma kosttillskott som jag började använda. Hon har diagnosen ADHD och åt Ritalin 10. Vi byter från ena dagen till den andra. 
Med bara kosttillskott så visar det sig att det fungerar lika bra som medicinen. I 8 timmar. Efter 3 veckor så fungerar det i 12 timmar vilket gör att hon är "trevlig" hela kvällen också, Inte bara under skoldagen. Och efter 3 månader har depåerna fyllts på så pass mycket så hon kan missa att ta kosttillskottet en dag och ändå fungera hon "normalt". 
 
Det som är viktigast för en person med ADHD att få i sig är B-vitamin (egen slutsats). Detta kom jag på efter 3 veckor.
Min dotter hade varit i skolan 3 dagar efter jullovet och fungerat perfekt i klassen. Precis som med medicin innan jullovet började. Lärarna hade inte iaktagit några förändringar.
Men så på tisdagen, efter den första vårveckan, så ringde hennes mentor i skolan till mig och undrade vad vi gjort med henne under helgen. "Har ni tagit bort medicinen eller förändrat något" frågade hon. "Nja", svarade jag. "Både ja och nej. Men den förändringen gjordes redan för mer än 2 veckor sedan. Fungerade det bra förra veckan?" "Ja", svarade hon," Men igår och Idag har hon varit alldeles under isen och jag var tvungen att ta bort henne från salen och klassen och fråga henne vad som hänt."
Orsaken var den att min dotter ej fått det ena tillskottet, burken med alla B-vitamin. Detta p.g.a. leveransproblem. Men på tisdag kväll fick vi äntligen bställningen och sedan dess har hon inte haft några större problem, förutom de vanliga när man är tonåring. Men det är en annan sak som inte kommer att tas upp här...
 
Detta var ett litet sidospår men eftersom det är många, både barn och vuxna,som idag har olika bokstavskombinationer så vill jag visa att det finns ett enkelt sätt att, utan risk för biverkningar, åtgärda "obalansen" i kroppen.
För även här rör det sig om en brist på vitaminer och mineraler (anser jag eftersom min dotter och ytterligare 20-25 st fick samma resultat med endast detta kosttillskott).
 
Ni som äter medicin, typ Ritalin, har ni läst biverkningslistan? Det är ingen rolig läsning. Jag vet hur det känns att stå vid sidan om och ge dottern en medicin som ger så många andra problem i kroppen men ändå tvingas att medicinera eftersom alternativet inte heller är bra.
Och jag vet också hur det känns när man finner en annan lösning som "fixar" bokstavs problemen med endast en biverkning:
* Hela kroppen balanseras upp och många andra problem försvinner också med tiden.
 
Om du själv eller någon du känner har ovan nämnda problrm och vill ha "receptet" så skicka mig ett mejl till [email protected] .
 
 
 

Kommentera här: