0

SERVA DIN KROPP. DU FÅR INGEN NY NÄR DEN ÄR SLUTKÖRD!

Maria var i Skåne överhelgen och träffa kompisar från Thailand. Både några av de som var nere i år och en som hon träffade för 2 år sedan. Biljetterna bokades först dagen innan för att vara nästan säkra på att hon inte skulle bli sjuk. Då chansar vi med de billigaste biljetterna som inte är ombokningsbara. 

På fredagsmorgonen kommer hon upp och ser hur sjuk ut som helst. "Pappa" säger hon med skrovlig röst. "Jag kan nog inte åka till Skåne idag. Jag har blivit sjuk," Förbannat! Jag ser pengarna flyga förbi framför ögonen. En stor tung suck hinner jag också med innan hon säger "APRIL APRIL" Lurad!

 

Lurad av mig hoppas jag ni inte skall känna att ni blir. Av någon anledning händer det inte lika mycket förbättringar hos er som det gjorde för mig. I alla fall inte den första månaden. Tyvärr så ger ni kosttillskottet max 1-2 månaders chans att bevisa att det är det rätta för er kropp.

Kanske är det så att mina intag av vitaminer och mineraler av ett annat märke under 2.5 år gav mig en annan plattform att starta vid. Det som saknades var Omega olja av högsta kvalitet.

 Ni tolkar ofta först försämringarna som kosttillskottets fel och slänger flaskan. Istället för att se det positivt att det händer något. Skall du stoppa Parkinsons framfart i din kropp så krävs det att du först blir sämre för att sedan bli lite bättre. Efter ytterligare en tid så händer samma sak. Oftast blir du inte lika dålig som du var förra gången. Men en del av dina problem blir sämre under en kortare tid. Oftast 5-10 dagar. Då gäller det att kämpa lite för att komma igenom denna period. För sen kommer oftast en period med förbättringar. 

Tycker man att det är för jobbigt när man är mitt uppe i en dålig period så kan man göra ett uppehåll på 3-6 dagar. Den dåliga perioden kommer oftast tillbaka inom en månad. Men då kanske du är starkare t.ex. psykiskt och orkar då hela perioden ut.

 

Hur länge har du ätit vanlig medicin? 5 år? 10 år? Har du blivit bättre och bättre och samtidigt kunnat halvera er medicin intag? Inte ni heller? Snarare utökat medicineringen för varje år och blivit sämre och sämre. Långa utprovningstider av nya och starkare mediciner ger ibland flera månaders sjukskrivning. Jag har lyckats vända utvecklingen och istället för 50% sjukskrivning fr.o.m. december månad förra året så jobbar jag nu 75% igen.

 

Och idag är jag fantastiskt glad. Jag har ökat på medicineringen lite igen men resultatet är fantastiskt efter 110 månader. 3 timmar 100% bra. 1 timma 80% bra.

Och detta efter en period av flera veckor med väldiga problem med att få kroppen att ens fungera var fjärde timma.

 

Okej, kosttillskottet kostar 700-1.000:-/månad och får inte räknas in under högkostnads skyddet. Men hur mycket kostar din bil per månad? Hur mycket kostar en sjukdag per månad? En heltids sjukskriven har 5.000:- mindre per månad att leva på idag. En med sjukbidrag ännu mindre.

Tyvärr så värderar man inte kosttillskott för 1.000:- som en "servicekostnad" för kroppen. För man vet inte hur det är att vara sjuk. Ändå är det lättare att hålla sig frisk än att bli frisk när väl en allvarlig sjukdom brutit ut. Så jag säger som jag tidigare påpekat, lyd ett råd från en "gammal" man. Börja serva din kropp nu. Vänta inte tills den mår dåligt.

 

PS! Förhoppningsvis kommer jag att få pengar till ett projekt där jag skall ta reda på om mina resultat det första året är en tillfällighet eller om det är så enkelt att kosttillskott förbättrar tillståndet för alla med Parkinson. Vill du vara med? Intresse anmäl dig på [email protected] Ni som är med kommer få svara på vilka typiska problem, relaterade till Parkinson, ni har och vilken grad av problem på en skala 1-10.. Dessutom kommer ni få föra "dagbok" den första månaden. och sedan "veckobok" under 2 månader. De 9 sista månaderna räcker det med varannan vecka. Det ni skall notera är vad som händer i kroppen. Vad förbättras och försämras? Under hur lång period? Om det är någon som vågar prova med att minska på medicineringen (Frivilligt) Vad händer då? Vad för synergieffekt har kosttillskottet givit? Börjat jobba igen? etc.

 

Som tack för ert deltagande kommer ni få en liten reducering på priset. Hur mycket beror på hur mycket pengar jag beviljas. Beviljas jag inget alls så kommer jag själv starta projektet med de 20 första som anmäler sig. Er lovar jag 20% Rabatt. Men "kravet" är att ni är inställda på att prova i ett år. Inte några månader!

Kommentera här: