0

Kosttillskott som medicin?

Min läkare ville nu, hösten 2010, att jag skulle läggas in på sjukhus en hel vecka för att ta en massa prover för att med all säkerhet kolla så att det inte var någon annan sjukdom. Detta eftersom jag inte svarade speciellt bra på medicinerna.
Inga andra sjukdomar hittades. Jag hade nu kommit så långt det går inom denna sjukdoms möjligheter att "äntligen" kunna bli insorterad i rätt fack, Parkinson.
En läkare går en massa år på skola. Hela tiden lär de sig att "bota" symtom, inte orsaken. Medicinerna man använder, har alla som "BIVERKAN" just det som de skall "bota". T.ex. så skall Parkinson medicin inte ges till de som har stora problem med njurar och lever. Parkinson är en LEVERSJUKDOM. I alla fall om man pratar med en alternativ terapeut. Då funkar det inte att bryta ner levern ännu mer. Receptet är utrensning och uppbyggnad.
 
Det är just därför som jag inte tror att ju tidigare man börjar medicinera mot Parkinson ju större chans till fler "goda år". Jag tror precis tvärtom. Biverkningarna av medicinerna bryter ner kroppen snabbare.
 
Den 1/10 2010 är min första dag som halvtids sjukskriven. Jag börjar med sjukgymnastik och det visar sig vara ganska bra för min kropp. Jag går i 6 månader men sedan får jag inte fortsätta på "samhällets bekostnad". Politiker har bestämt att man max skall få 3 månader.
Efter 6 månader så har vi äntligen funnit en kombination av mediciner som fungerar ibland. Samtidigt ändras min ersättning från 50% till 25% sjukskriven. Dagarna blir långa eftersom min arbetstid skall vara 6 timmar per dag. Jag kan sällan jobba mer än 1,5-2 timmar under en 4 timmars period. Vilket innebär mer än heltid som jag är dålig eller jobbar.
Under de närmsta 2 åren så fortsätter jag mitt sökande efter lösningen på mina problem. Med liknande resultat som tidigare.
20 December presenteras jag för ett högkvalitativt kosttillskott. Ett tillskott i form av ett pulver som blandas med vatten och sedan drickes. Effekten kommer nästan direkt, 10-15 minuter. Det börjar sticka i ansiktet och jag kan känna hur ansiktet aktiveras av tillskottet. Problemen med mun och ansikte vid Parkinsons sjukdom är att munnen blir stel och ansiktet blir "hängande" vilket medför att man sluddrar mer eller mindre. Just dessa problem minskar omgående. Jag börjar känna att kanske är det något på gång? Något som kan stoppa nedbrytningen av mig och kanske även bli lite bättre med tiden.
Forsättnfing följer...

Kommentera här: