1

”MINSKA PÅ MÄNGDEN MEDICINER”, BLEV LÄKARENS RECEPT

Tisdag 8/11 Forts...

Plötsligt händer det något. Allt blir svart/vitt framför ögonen och jag mår illa och kallsvettas. ”Vad är det som händer”, säger jag. Sittande på barstolen vid köksön lutar jag mig bakåt. Åh, vad skönt hinner jag tänka innan jag svimmar av.

Min fru går fram till mig och knackar på min axel. ”Sören, Om du skojar med mig så är det inte roligt längre”.

Jag vaknar till. Herre gud! Jag hade svimmat och varit borta i 20 sekunder. Vilken tur att jag inte ramlade av stolen. Då hade det kunnat gå riktigt illa.

Jag kallsvettas och mår fortfarande illa.

Ring ambulansen direkt. Detta är på riktigt. Har säkert fått en infarkt”, säger jag.

Fastän jag kommer in med ambulans, rätt in bakvägen till akuten, så tar det nästan 4 timmar innan en läkare kommer. Endast en person meddelar mig vad som händer under dessa 4 timmar. Och det efter att jag ringt efter henne. Ingen kollar eller frågar mig hur jag mår. Inte ens hon jag ringde efter. Varbergs sjukhus 2016!!!! (Tyvärr var det lika dåligt redan för 10 år sedan. Ingen förbättring.)

Efter en grundlig undersökning så är läkaren till 95% säker på att det som hänt beror på medicinen eller Parkinsons sjukdomen. Men han vill ändå att jag ligger över natten.

Som blir ytterligare en natt men ingen hjärtinfarkt eller något annat hittas.

Hemma igen är jag ganska nöjd ändå. Jag fick ju ett snabbt svar på vad det var som hände. ”Minska mängden mediciner” blev läkarens recept. Och det har jag ju naturligtvis redan testat med bra resultat de första 3-4 dygnen. Knappt 20% kvar nu av den medicin jag behövde för 1.5 år sedan.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Vilka kosttillskott o omega tar du?

Kommentera här: