0

Kan jag minska medicinen redan efter en vecka? NYHET ELLER BULLSHIT?

Efter en veckas ”extrem diet” så har det varit både upp och ner. Hade inte trott något annat heller. Redan 2:a dagen känns benen som ”sockerdricka”. Fungerar inte 100% någon gång men inte riktigt dåligt heller. Trött hela dagen fastän jag tar flera tupplurar. 3:e och 4:e dagen: Ännu tröttare än igår. Dessutom lite ont och stelt i ryggen. Jobbigt att sitta vid datorn. Har börjat dricka mer vatten nu ifall det är rensning som redan pågår så behöver det hjälp att komma ut. 5:e dagen: Mycket bättre delar av dagen. Samtidigt känns det som medicinen inte håller så länge som tidigare. Planerar att vara bra kl. 18.00-19.30. Skall på en Parkinson träff då i Göteborg. Tabletten tar inte alls. Kl.18.30 tar jag en ny dos medicin. Endast 2 timmar efter förra dosen. Den tar först kl. 20.45 när jag sitter hemma hos syrran. Men den varar bara 2 timmar. Eller är det övermedicinerings symtom? Dags att minska medicin, eller? 6:e dagen: Börjar få klart för mig att det är genom urinen den största rensningen sker just nu. (Luktar metall, liksom. Säger min fru. Mitt luktsinne är ju inte så jättebra.) Om jag samtidigt dricker mycket så minskar problemen för ett tag. Dricker jag ej så får jag samma symtom som när det är för lite eller för mycket medicin. Dag 7: Som tidigare dagar fast lite mer energi. Minskat medicinen något lite efter en knappvecka. Dag 8: Idag har vi energi till att både städa huset och garaget och jobba på kontoret. Väldigt snabba uppkomna dosglapp. Men dessa åtgärdas inom 5 minuter med hjälp av ett glas vatten med efterföljande toabesök (kissa). För första gången sedan jag fick diagnosen så känns det som Parkinson inte styr mig. Jag är gladare och vi skrattar flera gånger under dagen, vilket inte är vanligt att vi gjort de senaste åren. 9 April Vaknar 03.00 och kan ej sova. 04.40 tar jag VB. Jättefrusen efter 10 minuter. 05.00 uppvärmd med hjälp av jacka och byxor. Skakningar och lite kramper 04.45-05.00. Rensningen av kroppen är tuff denna dag. Nästan ingen åtgärd minskar problemen. Jag får se det som att jag är en dag närmare FRISKFÖRKLARAD. Då känns det lite lättare…

Kommentera här: